30 oktober, 2011

Lykkerus etter loppis.














































Jeg er SÅ fornøyd med lørdagens loppis-funn! Etter en god frokost satte vi oss i bilen og kjørte på loppemarked-runde, og fikk med oss 2 av 3 i Bergen denne helga. Mitt første kupp var noen utrolig kule kaffekopper; 4 for 30 kr. Og den beste skatten - en god gammel kjøkkenvekt! Jeg er aldeles forelska!
En slik har jeg hatt lyst på lenge, for vi hadde faktisk ikke vekt fra før, så denne kommer til å bli flittig
brukt framover. Kun 100 kr. betalte jeg for herligheten! Lørdag ettermiddag ble brukt til å  skru den fra hverandre, gi den en grundig vask for så å sette den sammen igjen - nå skinnende ren, uten rust og med ny olje på de delene der det trengs. Under det blå dekselet skjuler seg en flott konstruksjon, som blant annet består av et svært lodd (altså ingen fjær her, solide saker med andre ord!) som gjør at jeg kan veie opp til 10 kg! Og den lille skålen som henger på siden er for mindre mål, opp til 300g.

Så nå skal det bakes. Ååååh, lykkerus!
God søndag folkens!

0 kommentarer: